Keväästä 2019 alkaen Seppo Laine Oy:n uudet brändinimet, patenttitoimisto LAINE ja kansainvälisesti toimiva LAINE Intellectual Property sekä päivitetty visuaalinen ilme näkyvät jatkossa vahvasti yrityksen viestinnässä. Uudistus pohjautuu yhdessä asiakkaiden ja henkilöstön kanssa tehtyyn työhön.

Taustalla kasvu ja kansainvälistyminen

Toiminnan kasvaessa ja toimintaympäristön muuttuessa yhä kansainvälisemmäksi uudistimme brändiämme. Alusta alkaen uudistus haluttiin tehdä huolella, jotta nyt tehtävä työ kantaa pitkälle.

”Tärkeimpiä tavoitteitamme on palvella asiakkaitamme hyvin ja pitää henkilöstöstämme huolta. Haluamme, että se välittyy myös viestinnässämme. Siksi otimme asiakkaamme ja koko henkilöstömme mukaan uudistuksen ideointiin”, kertoo Laineen viestintätyöryhmän jäsen patenttiasiamies Päivi Takala.

”Viestintä tiedottamisesta palveluksi”

Projekti käynnistettiin palvelumuotoilusta tutulla asiakasymmärrysvaiheella, jonka aikana pureuduttiin asiakkaiden ja henkilöstön tarpeisiin sekä toiveisiin viestinnältä. ”On todella hienoa, että Seppo Laine Oy lähti uudistamaan viestintäänsä kuunnellen tärkeimpiä kohderyhmiään”, kehuu Kaiku Helsingin palvelumuotoilujohtaja Elina Piskonen.

”Projekti alkoikin huolellisella kartoituksella siitä, mitä tietoa Laineen asiakkaat tarvitsevat työarkensa tueksi ja mitä viestintäkanavia he käyttävät, jotta voimme jatkossa aidosti auttaa heitä omassa työssään. Asiakkailla on erilaiset työnkuvat ja he työskentelevät erilaisissa organisaatioissa, joten on tärkeää, että viestintä palvelee eri kohderyhmiä heidän tarvitsemallaan tavalla”, Piskonen korostaa.

”Uutta, vanhaa, keltaista ja lainattua”

Nyt verkkosivut ovat uudistuneet, visuaalinen ilme päivitetty ja uudet brändinimet patenttitoimisto LAINE ja LAINE Intellectual Property ovat jatkossa vahvasti mukana viestinnässä. Virallisissa yhteyksissä olemme edelleen tutusti Seppo Laine Oy. Samalla Helsingin toimistomme muutti uusiin tiloihin, jotka nekin ovat uuden brändi-ilmeen näköiset.

Brändiuudistuksessa otettiin käyttöön paljon uutta, luopumatta vanhoista ja toimivista asioista. Brändiväreissä on mukana hitunen keltaista ja työhön on lainattu paljon ajatuksia Laineen omalta henkilökunnalta ja asiakkailta.

LAINE-brändissä nousevat erityisesti esiin yhdessä  tekemisen ilo, aito into ratkaista haastaviakin pulmia, sitkeys sekä luovuus.

Seppo Laine Oy jatkaa työtään patenttitoimisto LAINE ja LAINE Intellectual Property -brändinimien alla. Meille tärkeintä on asiakkaamme menestyminen.